Moja Sicília


Judul : Moja Sicília
link : Moja Sicília


Moja Sicília

Stop. Teraz hneď sa zastavte. Sadnite si. Pustite si Ornellu Vanoni. Zatvorte na chvíľku oči, zhlboka sa nadýchnite a vydýchnite. A až potom čítajte ďalej, prosím. 

Mám pocit, že sa všetci stále niekam ponáhľame, navzájom sa naháňame. A keď sa k tomu pripočíta fakt, že ja existujem mimo lineárneho vnímania času než väčšina spoločnosti... tak sa až teraz dostávam k nášmu sicílskemu príbehu. (Nuž myslím si, že niekedy je dobré nechať zážitky a pocity dozrieť.)


MOJA SICÍLIA


V apríli tohto roku sme pod zámienkou kurzu pečenia vyrazili spolu s Tammy, Valentínkou, Zuz, Ľub, Zuzkou, Julianou a Kamkou na babskú jazdu na do Trapani na Sicíliu. Nakoniec bolo viac vína ako pečenia, ale pekne od začiatku:



Trapani
je milé rybárske mestečko plné ľúbezných uličiek, ktoré leží medzi Thyrénskym a Iónskym morom.
Celé mesto je veľmi fotogenické. Od kúzelnej architektúry, cez rybý trh, milé zákutia pri mori až po atmosféra na uliciach. Kúpať sa nám síce nepodarilo, ale teraz je tam super podľa predpovedí počasia. Tu je vcelku pekné zhrnutie informácií o meste.
Natália nás ubytovala v bývalom kláštore Antica Corte Delle Ninfee XV Sec., kde múry dýchajú históriou. Počas celého výletu nám víno dolievala, príbehy rozprávala, prekladala do slovenčiny a na konci výletu nás aj darčekmi prekvapila. Na raňajky nás vždy pohostili čerstvými pečivkami a džúsom z červených sicílskych pomarančov v neďalekom Bare della piazzetta di Ela Nunzio.
 

OCHUTNÁVKA

Počas nášho krátkeho výletu sme stihli aj ochutnávku fortifikovaných vín
Florio Marsala.
Milá a komunikatívna teta nás povodila medzi sudmi, kde v minulosti kráčali mená ako
kráľ Emanuele, Garibaldi, Mussolini a ďalší. Valentínka povedala (zbehlá to vo vinárstve), že je výnimočné, keď turistov pustia tak blízko k výrobe ako tu. Potom prišlo veľa ďalších mien a histórie. A potom konečne ochutnávka s veľmi zmyselným videom ako ochutnávať a čo cítiť pri tom. Cítili sme všetko všade.




SICÍLSKE PEČENIE
Náš kurz pečenia viedol starší pán majster cukrár Gianni (obrovský sympaťák a makač), majiteľ najstaršieho pastry shopu v Trapani. Otvoril ho v 69tom s dvoma kamarátmi, ktorí síce už nežijú, ale recepty stále áno v nezmenenej forme. Jeho rozprávanie príbehov v italo-angličtine pretkané s vysvetľovaním receptov bolo miestami tragikomické, miestami dojímavo nostalgické.  Najviac sa mi páčilo aký je stále energický človek. Každý rok na mesiac odcestuje niekam po svete. Akurát by nemusel toľko flirtovať (teraz nespávam a bojím sa, že na nás jeho žena chystá vendetu). Za tri dni nám ukázal pár klasických receptov ako napríklad cassatu, sicílske cannoli, kandizované pomaranče a marcipánové ovocie. Všetky boli ozaj pracné a časovo náročné. 








RECEPT
Chcela som vám doniesť typický sicílsky recept. No vzhľadom na fakt, že sú veľmi pracné a ja chcem stihnúť ešte všeličo... tu je moja zjednodušená verzia božských minikoláčikov, ktoré ani neviem ako sa volajú. V pôvodnom recepte sú lesné jahody a ovčia ricotta. Nuž keď som to skúšala s ricottou z obchodu, teda nič moc. Vlastne toto je dosť upravený dezert, nazvime ho:

MANDĽOVÉ KOČÍŠKY S MASCARPONE A JAHODAMI




INGREDIENCIE

CESTO

- 2 hrnčeky mandľovej múky

- štipka soli
- 1 pol. lyžica trstinového cukru
- 80g roztopeného masla

KRÉM

- 250g mascarpone
- 2 pol.lyžice gréckeho jogurtu
- 1 pol. lyžica práškového cukru
- pár kvapiek vanilkovej esencie
- 50g tmavej čokolády
- jahody na dozdobenie (najlepšie lesné)

POSTUP
1.   Predhrejeme rúru na 160°C. Roztopíme maslo. 
2. Zmiešame mandľovú múku, soľ, trstinový cukor. Pridáme maslo a poriadne premiešame.
3.  Formičky takto naplníme cestom (ja mám najradšej silikonóve formičky na muffiny - ľahšie sa koláčiky vyberajú po upečení) a dáme piecť na 10-15minút
4. Kým sa košíčky pečú, zmiešame mascarpone s jogurtom, práškovým cukrom, vanilkovou esenciou. Odložíme do chladničky.
5. Po upečení necháme košíčky úplne vychladnúť. Potom opatrne vyberieme (sú dosť krehké).
6. Roztopíme čokoládu a štetcom ju natrieme zvnútra košíčkov. Dáme do chladničky.

7. Krémom plníme tesne pred podávaním, dozdobíme jahodami.


Sranda, že tento rok je pre mňa očividne rok splnených sicílskych túžob. Najprv najopulentnejšia narodeninová oslava mojich snov (photo by Pavol Gemeiner), potom babská jazda plná vína na Siciílii a teraz naposledy nádherné fotenie s mega talentovanou Ľubicou Martincovou (ktoré bude čoskoro vonku).
Reporty ostatných bohýň:
Tammy in Overdrive 
Zuz - red poppy stories 

Ľubika - Home Bakery
Juliana - shiny buble
Natalia - Moja Sicília

Photos:
(farebné) väčšina - ja
u Gianniho, prvá a tretia z Florio - Zuz 
spoločná - náš šofér, čo mal svoju tvár na aute